Driftsstatus

Der er følgende driftsstatus pr. 21. juli 2021:

Ringkøbing: er nu opdateret fra 75 til 100 kW og med 2 kabler, så enten én bil kan lade med op til 100 kW, eller to biler kan lade med op til 50 kW samtidigt. Kom glad og lad!

Meny Hjørring: stop-knappen er desværre defekt, og man kan ikke manuelt stoppe opladning, når man har aktiveret med en brik! Vi anbefaler derfor, at man ved ladning med brik på forhånd indstiller sin bil til max at lade til fx 70 eller 80%. Så bør bilen automatisk stoppe og slippe stikket ved den grænse. Opladning via www.sperto.dk/betalingsside eller diverse apps er ikke berørt. Vi håber at kunne udskifte knappen snarest.

Spodsbjerg: Ladestanderen i Spodsbjerg er blevet udskiftet med en helt ny stander af samme type og er i normal drift!

Sperto_ladestander_SPodsbjerg
Her ses den lille hurtiglader på 22/24 kW AC/DC i Spodsbjerg, før den blev udskiftet med en tilsvarende ladestander. Den kan normalt oplade de fleste elbiler på 1-2 timer.

Generelt om driftssikkerhed
Elbils- og ladebranchen er stadig ny. Derfor er der også børnesygdomme ind i mellem, for der er utrolig mange led i kæden fra bilens hardware/software, via ladestanderen og driftssystemet i “skyen”. Ingen aktør i branchen kan sige sig fri for forstyrrelse fra tid til anden. Det vil vi gerne være åbne om fra Spertos side. Vi ved, at det kan være irriterende, hvis noget driller. Men vi arbejder kontinuerligt – som den eneste helt uafhængige ladeoperatør – på at bringe åbne, billige og gode ladeløsninger på markedet til glæde for alle elbilister!